Alla inlägg under juni 2010

Av sabina - 30 juni 2010 23:04

Finns det något värre än att komma hem, och sedan har man 2 ikeapåsar med kläder att hänga in i garderoberna?.. Ne usch, jag kom då iaf nyss hem, har då iaf gjort något idag, haha. Jesper for och jobba typ klockan 6 imorse.. Och sedan hon han hem vid typ 12.30, och väckte mig, sedan så for han på jobbet igen, jag följde Elizabeth till sjön och bada hundarna. Bara ett tag efter vi kommit oss hem så började det åska och sånt. Det gjorde de även igår kväll. Kring 3 så kom Jesper och Gunnar hem från jobbet och då bar det av till garaget, som jag hade halvstäda i går. Började med att städa, sedan vart det att hjälpa Jesper skruva i volvon, haha. Skruvade bort extralyserna, eftersom dom ba va ivägen hela tiden. Sedan så skruvade jag bort EN skruv från turbon och sedan tog jag bort AC fläkten fram, inte dåligt för första gången! Är typ stolt över mig själv (N00T)

haha, blir säkert mer skruvning i sommar, helvete Jesper har hur jävla mycket skrot som helst och skruva i! haha! Sedan blev der hem och tvätta händerna, och sedan sitta och vara social i soffan, sedan mat. Sedan bar det av till garaget igen, så skruvade han loss hela toppen. Medans städade jag klart så dom kunde köra in Jespers gamla Audi i garaget, som är nästa projekt att skruva i för Jesper.

Sedan så var det hem och tvätta av sig, sedan packa ihop grejera och hämta hunden min, sedan bar det av till Bastuträsk. Jesper skjutsade mig till Jesper Glaas för att hämta min DVD som stått där i typ 1 år, sen vi såg film där.

Sedan hem, och nu sitter jag här.. Gör mig beredd att ta hand om tvätten!


Puss

/ Sabina Elisdahl

Av sabina - 30 juni 2010 01:47

Nu sitter jag i Mensträsk, kan inte sova, haha.

Så jag sitter här med Elizabeth (Jespers mamma) och ser TV, eller jag sitter vid datorn och ser TV samtidigt, så smidig som jag är. Haha.

Lägger in några bilder från midsommaren, nu när jag väl har bilder!


Jag och Johan sitter och chillar på bastuflotten!

  

Kjell, Emil, Johan, Jesper & Erika spelar brännboll.

  

Lucas, Johan, Annelie (på hästen) & Sara.

Emil, Johan & Jag.


Puss

/ Sabina Elisdahl

Av sabina - 28 juni 2010 19:23


Henok Achido - high on life (when th drugs dont work)


When the drugs don't work no more, you get high on life
Thats what they say when you feeling down.
Av sabina - 28 juni 2010 16:07

Har varit i Mensträsk hela midsommar, riktigt skoj.

Jesper kom till bastu och hämtade mig i Torsdags, och då for vi direkt till Sikseleberg och kollade på när dom körde snöskoter på vatten, Jesper körde också, haha. Det gick bra tills Rikard Hugosson skulle köra Jespers skoter, han sänkte den efter första vändan, sedan så sänkts en efter en, riktigt roligt att kolla på faktiskt.

Jag hade med mig Tussen, som satt i bilen och väntade, men han hade ingen ro att sitta där ensam så han hade fått sig ut genom fönstret på något konstigt vis, hade då öppnat fönstret bara lite, men han hade då fått sig ut, och kom ner på stranden, så då var det bara att gå till bilen och hämta hans koppel så fick han vara nere på stranden med oss, det var hyftsat många på stranden. och 6 skotrar.

Det var Jesper, Ekman, Tobbe, Filip, Krille & Victor som var där och körde, (lägger ut filmer sen) sedan där vid klockan 22.30-23.00 så for vi hem till Mensträsk, då fick Tussen för första gången träffa Fiffi, Selma, Pajas & Maxen. Dom lekte och hade kul, sedan så gick vi och la oss där omkring typ 01.00

Fredag, då var det midsommar, och det hände väl inte så mycket under dagen, vi tvär for in till Norsjö, Jesper skulle hämta sina skidor till skotern typ, och sedan så köpte jag lite godis. Sedan bar det av till Mensträsk igen, när vi kom hem igen så satt jag mig och kollade på när Johan, Sara, Emil, Erika & Kjell spelade kubb, och åt lite godis, mitt godis tog slut typ direkt eftersom det var några som åt upp allt, haha. Sedan for vi och badade hundarna, Tussen badade för första gången, jag tror han tyckte det var hemskt första gången, men sedan gick det ganska bra.

Sedan så kom deras grannar och vi åt, sedan kom lite folk dit och vi hade trevligt, vi badade badtunna, och spelade musik ur Jespers bil typ, Sedan gick jag och la mig där vid 2-3, nästan alla andra var där nere och spelade Alias.

Lördag, då for vi in till norsjö, och träffade Nina Fransson, Emil Holmström & Jennie Wallinder, sedan hem till Mensträsk igen, sedan så skjutsade vi Sture till Bredsele, på dansen där, med hans extremt snygga pontiac bonnieville. Riktigt kul, sedan så när vi kom hem gick vi och la oss. Och igår (Söndag) så blev det att göra ingenting, haha. Somnade på soffan medans Jesper skruvade i Audin, sedan så for han och skulle kolla om han som har bildelarna var vaken, och sedan kom han hem och börja skruva igen, och då gick jag dit och kollade på, fick äran att starta & stänga av bilen stup i kvarten, haha! Sedan blv det middag, och efter det for vi till Sikseleberg igen och kollade på när några körde skoter. Denna gång körde inte Jesper, och sedan så skjutsade han hem mig, och när jag kom hem städade jag undan lite från rummet och sedan gick jag och la mig, och idag har jag jobbat, jag började 10.30 och slutade 15.00, ganska härligt faktiskt, haha :)

Men nu har jag berättat min helg, så nu har jag inget mer att skriva, skriver väl kanske ett inlägg senare.


Jag är gift med Niklas Palmkvist!  


Puss

/ Sabina Elisdahl

Av sabina - 22 juni 2010 23:10

Jag minns det än idag,

hur ska allt de glömmas?

som en främling lärde jag känna dig,

men ett ljus i mitt hjärta växte sig allt starkare.

Ville dölja allt, mitt leende, mina känslor.

Tårar vill dag som natt tränga fram.

Stunden i just det ögonblick då vi blev en

gör ont att försöka riva bort,

Saknaden efter dig får mig att vilja ge upp,

men min kärlek som jag i hemlighet har kvar

ger mig styrkan att fortsätta.

Ordet förlåt skulle inte laga någonting,

en ny chans är ett mirakel bortom solen.

Min svaghet blev vårat fall,

- varför vill du inte klättra upp igen mot värmen?

jag är less på att ljuga,

Så trött på tårar.

Förlåt men jag älskar dig, hata mig om du vill.

ingen har sagt att sanningen sårar mindre än en lögn.


tagen av Elin Strömstedt.

Tyckte dock att texten passade väldigt bra in

på hur jag känner..


Puss

/ Sabina Elisdahl

Av sabina - 18 juni 2010 21:32

Nu har jag tömt mitt rum på de grejer som jag kan flytta för tillfället, nu håller dom på att flytta en massa annat, blir att sova i nya huset inatt, prio1 var sängarna, haha. Nu ska jag köra moppe dit, och fixa i mitt rum, typ koppla in TVn, ska ju ha stationära datorn i TVn så att :)

Kommer nog vara utan internet ett tag, om jag int har hem och sitter vid mammas dator :P


Puss

/ Sabina Elisdahl

Av sabina - 14 juni 2010 16:25

Förlåt att jag varit dålig på att uppdatera, hänt en massa. Har int kännt orken att skriva, uppdaterar sen.


IKEA PÅ ONSDAG!


Puss

/ Sabina Elisdahl

Av sabina - 10 juni 2010 22:19

Skin, skin som den sol du är.
Låt hela världen se ditt vackra leende.
Jag säger Lys, lys som den stjärna du är.
Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.
Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.

Sitter här på tåget ser hur meter blir till mil.
Saknar jag din doft och din vackra profil.
Diggar din stil och sättet du är på.
Diggar din stil, ja du vet det bara är så,
För det bara blev så, vet du kan förstå.
Tror det finns en högre plan för oss två.
Känner när vi ser på varann,
Hur du håller i min hand.
Nu är vi långt isär, olika städer i vårt land.
Värme som sätter mig i brand.
Och jag känner hur du glöder min vän,
passionen och kärleken de växer med den.
Kan vara mörkret där ljuset kommer sen.
Svårt att ta farväl, svårt att va' isär.
Önskar mitt hjärta, jag önskar du vore här.
Jag önskar du vore här.

Skin, skin som den sol du är.
Låt hela världen se ditt vackra leende.
Jag säger Lys, lys som den stjärna du är.
Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.
Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.

Försöker förklara, jag försöker berätta,
Hur du lyfter mig, får en tung man att lätta.
Försöker sätta ihop fast det inte riktigt går.
Värmen och kärleken läker mina sår.
Tack för att du håller i mig när jag ostadigt står.
Känner du förstår vad jag genomgår.
Tills vi möts igen sitter jag och räknar dar.
Du är speciell, för mig helt underbar.
Jag står kvar, to my insperation and my shining star.
To my insperation and my shining star.

Skin, skin som den sol du är.
Låt hela världen se ditt vackra leende.
Jag säger Lys, lys som den stjärna du är.
Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.
Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.


    

Jag älskar dig!


Puss

/ Sabina Elisdahl  

SABINA ELISDAHL

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

STÄLL EN FRÅGA

9 besvarade frågor

INLÄGG

ARKIV

GÄSTBOK

BLOGGVÄRDE

STATISTIK

CHATT

BESÖKSRÄKNARE


Ovido - Quiz & Flashcards